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Comparing the remote effects of dry needling and ischemic pressure on pain intensity and threshold of the myofascial trigger points in women: A Single Blinded Randomized Clinical Trial

Journal: International Journal of Osteopathic Medicine Date: 2024/03, 51Pages: 100701. doi: Subito , type of study: randomized controlled trial

Full text    (https://www.journalofosteopathicmedicine.com/article/S1746-0689(23)00045-7/abstract)

Keywords:

dry needling [4]
female [607]
ischemic pressure [1]
myofascial trigger points [9]
randomized controlled trial [889]
upper extremities [10]
women [562]

Abstract:

Objective The current study aimed to investigate the remote effects of upper trapezius (UT) Dry needling (DN) and ischemic pressure (IP) on the pain intensity and threshold of the MTrPs in the extensor carpi radialis longus (ECRL) and the first dorsal interosseous (FDI) muscles. Methods Twenty-eight subjects were allocated into two groups in a randomized clinical trial study undergoing DN and IP interventions on the MTrPs of the UT muscle for 3 sessions. Pressure pain intensity was assessed by visual analog scale (VAS) and pressure pain threshold (PPT) before and after interventions. Upper limb functions were evaluated by the disabilities of the arm, shoulder, and hand (DASH) questionnaire. Results There were significant interactions between muscle, group, and time for PPT, muscle and group, group and time, and muscle and time for VAS (P < 0.05). In DN group, PPTs and VAS of the ECRL and FDI were changed after treatment in all sessions (P < 0.05). In ECRL and FDI muscles, the DN was more effective than IP (P < 0.05). Comparing the pain intensity and threshold of the ECRL, FDI, and UT muscles it was revealed that the improvement in symptoms of the ECRL muscle was the most in the DN group (P < 0.05). There was a significant interaction between group and time for DASH (P < 0.05). In both groups, the DASH score was reduced (P < 0.001). Conclusions UT muscle DN demonstrated significantly better remote effects in alleviating symptoms of the ipsilateral distal muscles than IP. Both interventions were effective in improving the upper limb function in myofascial pain syndrome patients. Implications for practice • This study evaluated the remote effects of most common treatments on myofascial trigger points. • Dry needling showed therapeutic effects on pain alleviation in terms of both immediate and short term in the extensor carpi radialis longus muscle. • First dorsal interosseous pain threshold and intensity improved following dry needling of the upper trapezius while it is not connected to the upper trapezius muscle myofascially.

Abstract German language:
(translated by Ostlib): Ziel Die vorliegende Studie hatte zum Ziel, die Fernwirkungen von Dry Needling (DN) und ischämischem Druck (IP) am oberen Trapezmuskel (UT) auf die Schmerzintensität und Schmerzschwelle der MTrPs im Musculus extensor carpi radialis longus (ECRL) und im Musculus interosseus dorsalis primus (FDI) zu untersuchen. Methoden 28 Probanden wurden in einer randomisierten klinischen Studie in zwei Gruppen eingeteilt, die drei Sitzungen lang DN- und IP-Interventionen an den MTrPs des UT-Muskels erhielten. Die Druck Schmerzintensität wurde vor und nach den Interventionen anhand einer visuellen Analogskala (VAS) und der Druckschmerzschwelle (PPT) bewertet. Die Funktionen der oberen Extremitäten wurden anhand des Fragebogens zu Behinderungen von Arm, Schulter und Hand (DASH) bewertet. Ergebnisse Es gab signifikante Wechselwirkungen zwischen Muskel, Gruppe und Zeit für die PPT sowie zwischen Muskel und Gruppe, Gruppe und Zeit und Muskel und Zeit für die VAS (P < 0,05). In der DN-Gruppe veränderten sich die PPTs und VAS des ECRL und FDI nach der Behandlung in allen Sitzungen (P < 0,05). Bei den ECRL- und FDI-Muskeln war die DN wirksamer als die IP (P < 0,05). Beim Vergleich der Schmerzintensität und der Schmerzschwelle der ECRL-, FDI- und UT-Muskeln zeigte sich, dass die Symptome des ECRL-Muskels in der DN-Gruppe am stärksten verbessert waren (P < 0,05). Es gab eine signifikante Wechselwirkung zwischen Gruppe und Zeit für DASH (P < 0,05). In beiden Gruppen war der DASH-Score reduziert (P < 0,001). Schlussfolgerungen Die UT-Muskel-DN zeigte signifikant bessere Fernwirkungen bei der Linderung der Symptome der ipsilateralen distalen Muskeln als die IP. Beide Interventionen waren wirksam bei der Verbesserung der Funktion der oberen Extremitäten bei Patienten mit myofaszialem Schmerzsyndrom. Implikationen für die Praxis • Diese Studie bewertete die Fernwirkungen der gängigsten Behandlungen auf myofasziale Triggerpunkte. • Dry Needling zeigte sowohl unmittelbar als auch kurzfristig therapeutische Wirkungen auf die Schmerzlinderung im Musculus extensor carpi radialis longus. • Die Schmerzschwelle und -intensität des ersten dorsalen Interossalmuskels verbesserte sich nach Dry Needling des oberen Trapezmuskels, obwohl dieser myofaszial nicht mit dem oberen Trapezmuskel verbunden ist.


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