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Categorizing treatment mechanisms for Complementary and Integrative Musculoskeletal Interventions

Journal: International Journal of Osteopathic Medicine Date: 2025/03, 55Pages: 100749. doi: Subito , type of study: article

Full text    (https://www.journalofosteopathicmedicine.com/article/S1746-0689(25)00005-7/abstract)

Keywords:

article [2523]
musculoskeletal interventions [1]
research [429]
terminology [36]
treatment mechanisms [1]

Abstract:

Treatment mechanisms (TM) reflect the steps or processes through which a treatment unfolds. However, TM research faces challenges due to inconsistent terminology and varying measurement approaches for each mechanism, which creates confusion and controversy among clinicians and scientists. In this paper, we: 1) define key terms associated with TM, 2) provide recommended categories of study that reflect intervention domains, and 3) present examples of measures of TM within the defined categories. Our recommended definitions differentiate associated TM (a finding that occurs following administration of a treatment that may or may not influence outcomes) from causal TM (which directly affects the clinical outcome). When measuring causal TM, we recommend that researchers consider three potential categories of interventional domains: a) anatomical, b) psychological/cognitive and c) behavioral. Lastly, we argue that within each interventional domain, TM can be measured across a spectrum that includes physiological (e.g., brain activity, nerve activity, biomarkers, etc.) and functional (e.g., range of motion, stiffness, cognition measures, etc.) mechanisms. Measuring both physiological and functional mechanisms improves the likelihood of understanding the complexity of clinical recovery. Harmonizing TM terminology, categories, and measurements across a spectrum, while providing examples of each, may reduce confusion and assist researchers and funding sources in targeting specific mechanistic-related questions.

Abstract German language:
Behandlungsmechanismen (TM) spiegeln die Schritte oder Prozesse wider, durch die sich eine Behandlung entfaltet. Die TM-Forschung steht jedoch vor Herausforderungen aufgrund uneinheitlicher Terminologie und unterschiedlicher Messansätze für jeden Mechanismus, was zu Verwirrung und Kontroversen unter Klinikern und Wissenschaftlern führt. In diesem Artikel: 1) definieren wir wichtige Begriffe im Zusammenhang mit TM, 2) geben wir empfohlene Studienkategorien an, die Interventionsbereiche widerspiegeln, und 3) präsentieren wir Beispiele für TM-Messungen innerhalb der definierten Kategorien. Unsere empfohlenen Definitionen unterscheiden zwischen assoziierten TM (ein Befund, der nach der Verabreichung einer Behandlung auftritt, die die Ergebnisse beeinflussen kann oder auch nicht) und kausalen TM (die sich direkt auf das klinische Ergebnis auswirken). Bei der Messung kausaler TM empfehlen wir Forschern, drei potenzielle Kategorien von Interventionsbereichen zu berücksichtigen: a) anatomische, b) psychologische/kognitive und c) verhaltensbezogene. Schließlich argumentieren wir, dass TM innerhalb jedes Interventionsbereichs über ein Spektrum gemessen werden kann, das physiologische (z. B. Gehirnaktivität, Nervenaktivität, Biomarker usw.) und funktionelle (z. B. Bewegungsumfang, Steifigkeit, Kognitionsmaße usw.) Mechanismen umfasst. Die Messung sowohl physiologischer als auch funktioneller Mechanismen verbessert die Wahrscheinlichkeit, die Komplexität der klinischen Genesung zu verstehen. Die Harmonisierung der TM-Terminologie, -Kategorien und -Messungen über ein Spektrum hinweg, verbunden mit Beispielen für jede Kategorie, kann Verwirrung verringern und Forschern und Geldgebern dabei helfen, sich auf bestimmte mechanistische Fragen zu konzentrieren. (translated by Ostlib)


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