Advanced search

Search results      


Frühkindliche Hinweise auf Lernstörungen und osteopathische Behandlungsansätze
(Signs of Learning Disorders in Early Childhood and Osteopathic Treatment Approaches)

Journal: DO - Deutsche Zeitschrift für Osteopathie Date: 2007/10, 5(4):Pages: 23-27. doi: Subito , type of study: article

Full text    (http://www.thieme-connect.de/products/ejournals/abstract/10.1055/s-2007-993809)

Keywords:

article [2076]
childbirth [33]
children [228]
diagnosis [263]
dyslexia [3]
learning disorder [1]
OMT [2951]
osteopathic manipulative treatment [2973]
pediatrics [375]

Abstract:

Approximately 15-20 % of children of school age are affected by learning disorders, classified for the most part as partial disorders. Diverse studies, including osteopathic studies, point toward various causes which may be genetic in nature or due to a difficult pregnancy and/or childbirth. The holistic treatment approach of osteopathy also offers various methods of prenatal treatment of learning disorders.

Abstract original language:
Ca. 15-20 Prozent der Schulkinder leiden unter Lernstörungen, vorwiegend Teilleistungsstörungen. Diverse Studien, auch osteopathische, deuten auf unterschiedliche Ursachen hin, die genetisch mitbedingt und etwa durch schwierige Schwangerschaft und/oder Geburt entstehen können. Zu den möglichen Parametern für ein frühzeitiges Erkennen zählen u.a. osteopathisch relevante strukturelle Dysfunktionen im Bereich des Schädels. Die Osteopathie erlaubt als ganzheitliche Behandlungsform auf vielfältige Weise auch präpartal Lernstörungen zu behandeln.


Search results      

 
 
 






  • ImpressumLegal noticeDatenschutz


ostlib.de/data_vxnpykmudbhsrqtgacje



Supported by

OSTLIB recommends